dimarts, 2 d’agost del 2016

Estiu 2016: Marxem a JAPÓ!!!

Crec que sobre dir que ens encanta Àsia! Només cal mirar els nostres destins dels últims anys per veure que sempre que podem ens escapem cap aquella banda del globo, i aquest any hi tornem!!

Vam estar barallant diferents opcions, entre les quals ens atreien principalment destins de Sud Amèrica, però el fet que l'agost no és gaire bona època per visitar l'emisferi sud, sumat a l'elevat cost del bitllet d'avió, han fet que ens tornem a centrar en Àsia. Però voliem algo diferent! El sud-est asiàtic ens fascina, però ja n'hem visitat diversos països, i teniem ganes d'alguna cosa nova i diferent, així que recorrent el mapa, els nostres ulls es van posar sobre: JAPÓ!!!

Pocs llocs hi ha al món que convinin en tant poc espai cultures mil·lenàries, amb les últimes tecnologies, rituals ancestrals amb barris sencers dedicats a totes les fricades que et puguis imaginar, on en poques hores puguis atrevessar el país en un tren bala que levita sobre les vies, i on puguis dormir en temples centenàris.

Creiem que serà un bon canvi amb els països que hem vist fins ara, i en tenim moltes ganes!Així que marxem a japó durant 21 dies,q ue ens donaran per veure'n una bona part, i fer una gran ruta!

Japó és un país molt avançat tecnològicament, i amb unes boníssimes infraestructures per a poder recórre'l per lliure, cosa de la que també teniem ganes ja que la vam trobar a faltar molt l'any passat a la Índia, on anar pel nostre compte no és gens fàcil, i vam trobar molt a faltar aquesta llibertat d'anar pel nostre compte, sense sentir-nos tan atabalats en tot moment.

També hem de dir que és un dels viatges que més ens ha costat de preparar. Tot i no ser un país molt gran, i que les infraestructures són molt avançades ens ha constat tancar l'itinerari, transports, hotels, saber quines eren les millors zones d'allotjament, els imprescindibles de cada ciutat, les principals estacions de metro i tren... potser el problema és precisament la principal avantatge del país, una infraestructura de transports enormes, amb multiples opcions, horaris, moltes combinacions per arribar d'un punt a l'altre.

També ha estat dificil descobrir i sobretot escollir què és el que valia més la pena veure, i què descartàvem. Les ciutats japoneses com Tokyo, Kyoto, Osaka... són enormes! No és possible veure tot el que tenen per oferir en els pocs dies dels que disposem, així que decidir què veure i què no ha estat complicat, i encara més distribuir les visites per zones, segons transports per arribar a un o altre lloc, connexions de metro... això de les ciutats no és el nostre fort!!

A banda, Japó és un país que no parmet gaire la improvització en quant a ruta, com sí que permeten altres destinacions asiàtiques. Els hotels a Japó són cars, i es reserven ràpid, així que si no volem veure el nostre pressupost pràcticament triplicat, les reserves s'han de fer amb temps, sobretot als pobles o ciutats que no són tan grans, i on no hi ha tanta oferta, o si volem allotjar-nos en una zona concreta. Això fa que hagim de tenir una ruta definida amb molta antel·lació, iq ue després sigui difícil modificar-la.

Així doncs, després de voltes i més voltes, i amb els dies dels que disposem, hem decidit que la nostre ruta serà aquesta:

* Dia 0: Vol Barcelona - Tokyo
           * Dia 1: Aeroport de Tokyo - Osaka
           * Dia 2: Hiroshima i Miyajima
           * Dia 3: Kobe i Koya-San
           * Dia 4: Koya-San i Kyoto
           * Dia 5: Kyoto
           * Dia 6: Kyoto
           * Dia 7: Kyoto
           * Dia 8: Nara
           * Dia 9: Kanazawa
           * Dia 10: Shirakawa-go
           * Dia 11: Takayama
           * Dia 12: Magome
           * Dia 13: Ruta del Nakasendo
           * Dia 14: Tokyo
           * Dia 15: Tokyo
           * Dia 16: Tokyo
           * Dia 17: Mont Fuji
           * Dia 18: Mont Fuji
           * Dia 19: Tokyo
           * Dia 20: Kamakura
           * Dia 21: Tornada a casa

I això serà tot, 21 dies recorrent el sud del país del sol neixent!! Tenim moltes ganes que arribi ja el dia de marxar, i pensem que aquesta pot ser una bona ruta per veure allò més important del país!

Marta i Jordi, fent la conta endarrera per fer les maletes i posar rumb a JAPÓ