dijous, 12 d’abril del 2012

Dia 7: Camí de tornada a casa

Dissabte al matí, setè, i últim dia del viatge. Avui ens hem concedit el luxe de dormir una mica més, és l'últim dia, i la única feina que tenim apuntada a l'agenda per aquesta jornada és fer carretera i arribar fins a casa. Per tant, ens ho agafem amb calma, quin gust poder parar el despertador i continuar dormint una mica més!

La oferta ganga que vam trobar per reservar aquest hotel, no podia ser tant ganga, així que no incloïa l'esmorzar- Però cap problema, cap al bar del costat a fer un bon entrepà de parnil serrà i un cafetó! Després d'això, ja no ens quedava gaire més feina a fer que recollir les maletes, programar el GPS, i enfilar camí cap a casa.

Abans però d'abandonar La Rioja definitivament (per aquesta vegada), voliem fer una última parada que ens venia més o menys de pas, tornem a Briones! I és que després de la visita a "Los Calaos de Briones", ens va entusiasmar el vi que ens van aconsellar, i crèiem que com a última visita en aquesta terra, estaria bé deixar-nos caure per aquesta petita bodegueta, i comprar una mica de vi per emportar-nos cap a casa. Els vins de les grans bodegues que hem visitats aquests dies, tenen més nom, i són més fàcils de trobar a les nostres terres, però el vi d'aquesta bodega tant petita, potser ens serà una mica més dificil, així que no podem perdre la oportunitat d'emportar-nos algun "souvenir"!

La Bodega Betolaza és molt petitona. Queda situada en un dels carrerons que pujen cap al nucli antic de Briones. Aparquem just davant la porta, i ens surt a rebre el propietari, un home poc parlador, però molt amable i orgullós del seu petit negoci, que no dubte en ensenyar-nos cada racó i contestar totes les nostres preguntes. Després de la petita visita, ens deixa provar tots els seus vins (que no són gaires) un blanc, un vi negre jove, i un crianza. És un vinet suau, no tant fort ni amb tant cos com els que venim provant aquesta setmana, però ens agrada, i evidentment el preu no té res a veure amb les altres grans marques, així que ens en quedem un parell de caixes. De vi que no en falti!

I ara si, ja no hi ha excuses, ens esperen unes 6 hores de carretera. Sortim de Briones cap a les 11,30h del matí, i posem com a destí Monistrol de Calders, on els pares de la Marta estan passant aquests dies de Setmana Santa en una caseta que els avis tenien allà. Així encara ens quedaràn un parell de dies de descans!

Arribem a Monistrol cap a les 6h de la tarda, havent fet tot el camí de tirada, només parant per dinar en una àrea de servei. Aquesta és la pitjor part dels viatges, els trajectes d'anada i tornada, que sovint es fan molt pesats!

Ara ja toca desfer maletes, guardar bé els vinets que ens hem endut de les bodegues que hem visitat, i esperar a poder obrir-los i disfrutar-los en bona companyia i poder amenitzar moments importants!

Tot el que és bo, s'acaba, així que. . . Marta i Jordi, ja des de casa (on també s'hi està molt bé!)