diumenge, 9 de març del 2014

Dia 7: Munich

Avui ja és l'últim dia de la nostre petita escapada de nadal, per celebrar el cap d'any d'una manera diferent, i en una preciosa ciutat europea com és Salzburg. L'últim dia el passarem a la ciutat de Munich, però sense masses pretensions de visitar monuments, palaus, ni museus, simplement passejar pels carrers i carrerons d'una ciutat com Munich, i veure'n el seu dia a dia.

El primer que fem és anar esmorzar! Ja que no el tenim inclòs a l'hotel, i el preu que ens demanen és molt car, ens n'anem a una petita pastisseria-cafeteria que hi ha al mateix carrer, i que ahir havíem vist que feia bona pinta! Un cafè amb llet i un suc acompanyat d'un parell de croissants, i ja estem llests per anar a voltar!

Primer de tot ens dirigim una altre vegada a la Marienplatz, on hi ha l'impressionant edifici de l'ajuntament que ja vam veure ahir. Per casualitat quan estem passejant per allà, resulta que coincideix amb la hora en punt, i fan un petit "show" a la torre del rellotge, sona una musiqueta, i hi ha unes figuretes que van donant voltes... tots els turistes amb la vista alçada fent fotos i videos, i apa, un cop acabada la turistada, continuem el passeig.

Continuem la passejada pel mercat de Viktualienmarkt, una gran plaça on es pot trobar de tot, principalment parades de menjar, vins, fruites, formatges... però també souvenirs, plantes, i en aquesta època decoració de nadal. També hi ha diverses paradetes on menjar alguna cosa a peu dret, des d'entrapans, fins a peix fresc cuinat al moment, calamars a la romana... i alguns petits bars on fer una copa de vi. I coneixent en Jordi a quin creieu que vam anar a parar? A provar vins evidentment!!

Continuem el matí carrer amunt carrer avall, mirant paradetes i l'ambient de Munich, que a aquestes hores del matí està ple de gent! Arribem al migdia, i evidentment no podem marxar de Munich sense anar a menjar a la famosa cerveseria Hofbräuhaus. Aquesta cerveseria es remonta a l'any 1589, tot i que inicialment era un espai utilitzat per a proveir de cervesa a la família del Duc Guillem V de Baviera. Es va obrir al públic l'any 1897, i per les seves enormes sales hi han passat personatges com Lenin, durant el seu exili, i lloc de reunió freqüent del partit nazi i el propi Hitler en els anys previs a la guerra. Durant els anys 1944 i 1945 la cerveseria va ser destruïda per complet pels bombardeigs, i reconstruïda l'any 1958.

Actualment és un dels grans punts turístics de la ciutat. A les seves sales s'hi apleguen centenars de turistes, i es calcula que cada dia hi passen unes 35.000 persones, i es venen 10.000 litres de cervesa. Tot i ser una turistada i haver perdut el seu punt autèntic, és una parada imprescindible si es visita Munich. Es poden provar diferents varietats de plats Bavaresos, servits per cambrers vestits amb vestits tradicionals, i escoltant música en directe de la regió.

Quan entrem està tot més que ple de gent, i aquí impera la llei del més llest. Els turistes van donant voltes per les sales buscant algun indici d'alguna persona que faci el més mínim gest d'aixecar-se o posar-se l'abric. Quan això passa hi ha una veritable cursa i lluita entre turistes per fer-se amb el lloc lliure. Nosaltres després de polulà per allà, primer amb bona fe i com a novatos, vam haver d'aplicar la mateixa tècnica i assetjar una parella que s'aixecava! Finalment ho vam aconseguir, i ens vam fotre una bona cervesa cada un, i vam escollir dos tipus diferents d'especialitats de salsitxes. El menjar correcte, tot i que res de l'altre món, i l'ambient divertit si t'ho agafes com un show turístic!

Ja amb la panxa plena, continuem el recorregut pel centre de Munich, passegem pel carrer principal Kaufingerstrabe i Neuhauser strabe, fins la plaça Karlsplatz, on en aquesta època hi ha una pista de gel, i ens hi aturem una estona veient la gent patinar.

Ja s'ha fet fosc, el fred apreta, i ja hem voltat molt pel centre de Munich, així que ens retirem a l'hotel.

Avui ha sigut l'últim dia del nostre petit viatge de cap d'any per Baviera i Alta Àustria, una regió que ens ha encantat, i on segur que més endavant tornarem en una altre època amb més bon temps, ara ja ho coneixem a l'hivern, ens falta coneixe-ho a l'estiu!

Demà ens hem de llevar a les 6 del matí, ja que el vol surt a les 9, i encara haurem d'anar a tornar el cotxe.

Bona nit, i fins sempre Baviera i Àustria!!!