Enhorabona!! Si estas llegint aquest article, segurament és perquè finalment t'has decidit a donar el pas, i estàs preparant el teu viatge a la Índia!! Al igual que tú, nosaltres vam buscar molta informció a la web referent al Visat indi, sense trobar res gaire clar. Per aquest motiu farem una petita guia per si pot servir d'ajuda a futurs viatgers, que vulguin tramitar el seu visat!
Inicialment és un tràmit que sembla complicat, costa tenir clar com s'ha de tramitar, quins papers necessitem, on fer-lo... però amb una mica d'informació encertada, no és tan complicat com sembla.
Aquí va una petita guia de com tramitar el Visat a Índia, amb la informació de com nosaltres vam tramitar el nostre el Juny de 2015.
CONSELLS PRÀCTICS DE COM TRAMITAR EL VISAT A ÍNDIA:
ÉS NECESSARI UN VISAT PER ENTRAR A LA ÍNDIA? SÍ és absolutament necessari. Si no vols fer un viatge de 15 hores fins a la Índia, que et retinguin a l'aerport, i et tornin cap a casa directament sense deixar-te entrar al país, és necessari!
ON S'HA DE TRAMITAR? El Visat a la Índia NO es pot tramitar a l'arribada al país, a l'aeroport, s'ha de portar el visat des d'aquí. Aquest factor és molt important a tenir en conta, ja que s'ha de preveure aquest factor amb antel·lació per poder-lo tramitar amb temps.
(Si s'entra a la Índia des d'algun altre país, no sabem com són els tràmits, aquesta guia només serveix per Visats tramitats al país d'origen, en aquest cas Espanya)
TIPUS DE VISAT? Hi ha molts tipus de visat, de treball, transfer, negocis, etc... però nosaltres ens centrarem en el visat de turista, que és el cas que ens ocupa. Existeix el visat de 3 mesos o el de 6 mesos, tot i que s'ha de tenir en compte que l'estància màxima al país és de 90 dies (3 mesos), així que encara que tinguis el visat de 6 mesos, no podras estar més de 3 mesos dins el país.
Quina tonteria no? Doncs sí! Però aquí ve la explicació. El visat comença a contar a partir de la data d'expedició!! Així que, per exemple, si vols un visat de 3 mesos, i el tramites 1 més abans d'arribar a la Índia, un cop arribis allà ja només et quedaran 2 mesos de validesa del permís. De la mateixa manera, si vols un visat de 3 mesos, pero el tramites 4 mesos abans de viatjar, un cop arribis a Índia ja estarà caducat, i problemes al canto!! Per tant, aquest punt és MOLT IMPORTANT de tenir en compte, ja que ens pot portar problemes no calcular bé les dates.
En resum: EL VISAT COMENÇA A CONTAR A PARTIR DE LA DATA D'EXPEDICIÓ, NO QUAN ENTRES AL PAÍS!
QUI TRAMITA ELS VISATS? Des de Espanya, l'únic lloc on es pot gestionar el visat a Índia, és la empresa ARKE BLS Center, una empresa afí a la Embaixada de la Índia a Espanya, i que es cuida de tots els tràmits, i de forma bastant ràpida (1 setmana).
Aquesta agencia té la seu central a Madrid, així que si ets de Madrid, perfecte, portes els papers, i tornes després a recollir el teu passaport amb el visat. Si no ets de Madrid, com és el nostre cas, aquesta agència permet la opció de contractar el servei de missatgeria de SEUR, per enviar els papers a Madrid, i te'ls retornen via missatger a casa. També tenen una sucursal a Barcelona, però els visats només es tramiten des de Madrid, així que encara que vagis a la oficina de Barcelona, hauran d'enviar la documentació a Madrid via SEUR, i te la tornaran per missatgeria.
Com ho haig de fer per tramitar-lo? La pàgian web de ARKE BLS Center està molt ben explicada, amb tots els passos a seguir i dubtes que et puguin sorgir per poder tramitar el visat.
QUINA DOCUMENTACIÓ NECESSITO PER TRAMITAR EL VISAT? La documentació necessaria està totalment especificada a la web de l'empresa. Aquesta és la documentació que nosaltres vam haver d'enviar (el Juny de 2015), per a tramitar-ho via SEUR:
- Enviar el passaport original, amb una validesa mínima de 6 mesos a contar des de la data d'expedició del Visat, i dues pàgines lliures.
- Document de DECLARACIÓ FIRMADA I ERRORS MÉS COMUNS A SEUR MISSATGERIA (descarregar)
- Omplir l'imprès de SOL·LICITUD ONLINE DE VISAT. La web està en anglès, però aquesta empresa proporciona una guia traduida al espanyol (descarregar). S'ha d'omplir el formulari online de la web, guardar el codi d'accés, guardar el document, imprimir-lo, firmar on et demanen, enganxar-hi una foto, i adjuntar-lo amb la resta de documentació.
- Fotocòpia de la primera pàgina del passaport.
- Foto oficial, tipus DNI o passaport (especificacions de com ha de ser la foto)
- Adjuntar la còpia del justificant del pagament de les taxes de tramitació del visat. (El pagament del visat s'ha de fer abans d'enviar la documentació, via transferència a algun dels números de conta de l'empresa que faciliten a la web. Veure taxes)
- Omplir l'IMPRÈS DE RETORN DEL PASSAPORT (descarregar)
QUANT COSTA TRAMITAR EL VISAT? Les taxes depenen del tipus de visat, si es tramita directament a la oficina o si es fa per missatgeria, etc. Nosaltres, que vam tramitar un visat a 6 mesos, i enviat per SEUR, ens va costar: 64,50€ visat + 24€ taxa SUER (anada i tornada), TOTAL = 88,50€ per persona.
COM ENVIAR LA DOCUMENTACIÓ? ARKE BLS Center només accepta enviaments per missatgeria via SEUR, si ho envies per qualsevol altre agència de missatgeria NO acceptaran la documentació.
Un cop tens tota la documentació, la poses dins un sobre, i t'en vas a la oficina de SEUR que et quedi més a prop. S'ha d'enviar com a "SEUR 24h ESTANDARD PORTES DEBIDOS". Si ho envies de qualsevol altre manera no ho acceptaran, i no cal pagar res a SEUR, ja que ja ho has pagar en la transferencia que has fet prèviament a ARKE. (per a més informació clica aquí)
Important: s'ha d'enviar a la oficina de ARKE BLS Center de Madrid, si ho envies a Barcelona no t'ho tramitaran!
I si tot va bé, una setmana després, tens al passaport a les teves mans, amb el Visat per poder entrar a la Índia.
Tot i que preparar la documentació és una mica pesat, i s'han de tenir en compte varies coses, és un tràmit relativament senzill, i ràpid, així que res de desesperar-se!!! Imprimir quatre documents, anar fins a SEUR, pagar religiosament les taxes, i creuar els dits perquè no perdin el paquet amb el teu passaport a dins!!
A nosaltres ens feia molta por el tema que ens poguéssin perdre els passaports, ja que en altres ocasions no hem tingut gaire bones experiències amb SEUR. Però hem de dir que tot va anar bé, estem contents amb el servei, i ja tenim els visats!!! Després de una setmana exacte d'haver anat a la oficina de SEUR a enviar-los, ja els teniem a casa!
Això si, com a consell, tramiteu el visat amb antel·lació suficient com perquè si hi hagués algun problema o us perdéssin els passaports, us doni temps a tornar a fer tots els tràmits d'un passaport i visat nous!
Vinga, una cosa menys per fer, i una cosa més feta que ens acosta una miqueta més a la Índia. Ja queda molt poquet!!
Marta i Jordi, amb ganes ja d'arribar a la Índia i que ens segellin el Visat d'entrada! (ens queden 2 dies!!!)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada