dijous, 21 d’abril del 2016

Dia 6: Arribem a OSLOB

Quina llàstima ens farà avui despedir-nos de Siquijor! Aquesta és una d'aquelles illes on realment creus haver trobat el paradís! Avui canviem d'illa, deixem Siquijor i ens n'anem fins a l'illa de Cebú, concretament a Oslob, on demà ens espera també una experiència apassionant, nedar amb taurons balena!!

Per anar fins a l'illa de Cebú des de Siquijor, ho hem de fer en ferry, és la única manera, i s'ha de fer escala a Dumaguete, a la veïna illa de Negros. Vam demanar a la mateixa recepció de l'hotel si ens podien reservar els tickets pel ferry, i ens van oferir també la possibilitat d'anar amb el ferry privat de l'hotel. El preu si que era una mica més car, però no gaire en comparació amb els avantatges. Ens recullen a la recepció, i amb una furgoneta del mateix hotel ja ens porten fins a buscar al ferry, on només hem d'embarcar. Així que ens decantem per aquesta opció.

Hem d'estar llestos a la recepció de l'hotel a les 12h, així que ens agafem el matí amb calma, un bon esmorzar, i cap a la platja a passar les últimes hores. Snorkel, solet, i un adeu trist a aquesta platja i preciosa illa que de ben segur trobarem a faltar en més d'una ocasió.

Després d'una dutxa i recollir les motxilles, baixem a la recepció a esperar que ens avisin per marxar. En porten al port amb un jeepney pròpi de l'hotel, fins a un petit port privat on ens espera un petit "yate" només pels clients de l'hotel.

El trajecte fins a Dumaguete dura poc més de 1 hora, que ens passa molt ràpid! Un cop allà, tots els altres clients "vip" de l'hotel ja tenen qui els espera per portar-los al seu nou destí. Nosaltres com que sóm els "pobres" de la família, ens carreguem la motxilla a l'esquena, i sortim del petit port a negociar amb algun tricicle, que ens porti fins al port de Sibulan, situat a uns 8 quilòmetres del port de Dumaguete, i des d'on surten els ferries fins a la illa de Cebú.

No ens costa gaire trobar un tricicle que per un bon preu ens hi porti, sempre n'hi ha moltíssims esperant. Un cop a Sibulan, entrem a la petita caseta que funciona com a venta de tiquets, i ens posem a la cua. Aquí la venta de tiquets funciona per ordre d'arribada, es venen tants tiquets com seients hi hagi al petit ferry, i quan s'acaben, es comencen a vendre els tiquets pel ferry següent. El sistema és bastant rudimentari, ja que quan compres el tiquet, et fan apuntar els noms en una llibreta en una llista numerada, quan s'acaben els números, s'acaben els tiquets! Així de simple!

El pròxim ferry surt en una mitja horeta, i com que ja és casi migdia, aprofitem per dinar en alguna de les paradetes de menjar al carrer que hi ha al costat del port. Per 1€ cadascú, mengem de fàbula! Hi ha diferents típus de carn per escollir d'unes olles que tenen sobre el mostrador, acompanyades d'arròs. I un cop hem omplert la panxa, ja arriba el ferry per marxar cap a Cebú, perfecte!

L'illa de Negros, on està el port de Sibulan, i l'illa de Cebú estan molt properes, i el trajecte no dura més que uns 20 minuts. I un cop arribats a Cebú, toca altre cop negociar amb un tricicle que ens porti fins al nostre hotel prop de Oslob, a uns 40 minuts del port.

L'hotel que hem escollit per a la nit d'avui, és el GT Seaside Inn. Queda a la costa de Cebú, prop del punt on es fan els avistaments dels taurons balena que farem demà! L'hotelet és molt senzillet, però molt agradable, i el personal molt amable i atent (com descobrirem demà). L'habitació és senzilla, però tranquila.

Hem arribat a mitja tarda, i realment en aquesta zona no hi ha res a fer. Passem la tarda fent unes cervesetes al petit bar amb vistes al mar, i pensant que potser en algun punt d'aquest mar davant nostre, hi ha enormes taurons balena, i que demà els tindrem cara a cara! Quins nervis!

I mentre fem la cerveseta, veiem el sol pondre's sobre aquest mar que ens guarda sorpreses per demà!

Preguntem a recepció un lloc per anar a sopar, i ens diuen que no hi ha cap restaurant per aquí, i que l'únic lloc que hi ha son unes paradetes a peu de carrer on fan car i peix a la barbacoa. Ens va perfecte, som-hi!

Ens trobem amb un lloc molt concorregut, amb moltes taules al mig del carrer, i unes barbacoas improvisades d'on surt una olor boníssima! Hi ha unes taules on es pot escollir el que et ve de gust menjar, hi ha diferents tipues de carn en forma de pinxos, i altres coses rares que no sabem molt bé què són (fins i tot tripa...), hi ha peix, verdures... fa tot mooolt bona pinta! Escollim alguns pinxos i un parell de peixos, i ens asseiem en una taula a esperar amb un parell de cerveses mentre ens porten l'arrós i ens couen el sopar.

L'ambient és molt autèntic, i aquí els turistes i locals comparteixen les taules i el sopar. Estem disfrutant més aquest sopar que qualsevol que haguéssim pogut fer en un altre restaurant, i a un preu baratíssim!

Que bé que hem menjat!!! És ben bé que en el lloc que menys t'esperes..., i ha estat un dels millors sopars del viatge!

I ara sí, amb la panxa plena, tornem cap a l'hotel perquè demà ens hem de llevar ben aviat, que a les 6,30 del matí ja volem estar nedant amb els taurons balena!!!

Marta i Jordi des de Oslob.