dimecres, 27 d’abril del 2016

Dia 8: Island Hopping a El Nido. Tour A

Arrenca el nostre primer dia complet a El Nido, i avui tenim reservat per anar a fer una de les activitats principals dels turistes a El Nido, Island Hopping! Concretament nosaltres avui farem el Tour A.

Però què és això del Islang Hopping?? És una activitat molt típica de realitzar a El Nido, que consisteix a passar el dia "saltant" d'illa en illa, de les moltes que té la Badia de Bacuit. Existeixen 4 tours diferents per fer Island Hopping, visitant zones diferents de la badia. Els preus són estandard per a totes les agències, i totes fan absolutament el mateix, amb les mateixes parades i visites (aquest és el punt negatiu!). Si disposes de més dies, pots intentar contactar amb algun pescador que amb la seva barca t'organitzi un tour privat visitant els llocs que vulguis.

Aquests són els diferents tours organitzats que hi ha:

Diuen que els millors tours són el A i el C, i els preus oscilen entre els 1.200 i 1.600 php (23-30 €) depenent del tour, i inclouen la barca tot el dia i dinar a bord.

Nosaltres avui hem decidit fer el Tour A, i si ens agrada, potser un altre dia farem el tour C. Com que hem contractat el tour des del mateix hotel, la barca ens recull a la platja davant mateix de l'hotel. Esmorzem tranquilament, i ens passen a recollir a les 9 del matí.

El recorregut que farem avui serà aquest:

El Nido Day Trip Tour A Map

Pugem a la que serà la nostre "bangka" (barca típica filipina), i cap a Bacuit falta gent!

Tant sols uns 20 minuts després d'haver sortit de El Nido, arribem a la primera parada del dia, la Secret Lagoon. I aquí ja comencem a veure quina serà la tònica del dia, ja que en acostar-nos a la platja, hi ha desenes d'embarcacions com la nostre descarregant gent. El lloc és preciós, llàstima que estigui tan massificat!

La Secret Lagoon és una petita llacuna que queda en un forat entre les roques. S'hi accedeix a través d'un petit forat a la paret, i la cua per entrar i sortir és conciderable amb tanta gent!

La Secret Lagoon és un espai molt petit, així que un cop l'hem vist, no hi ha gaire més a fer. Tornem cap a la barca, i un cop hi som tots, ens dirigim a Shimizu Island, on la barca para prop de les roques, i aprofitem per fer un bany i una mica d'snorkel mentre ens preparen el dinar, un peixet a la brasa que fa una oloreta boníssima!!

El peixet fumeja sobre el bidó de gasolina que porta una reixa a sobre i fa de barbacoa improvisada, gambetes, calamars, peixet.... quina gana! Tot això acompanyat de fruita, verdures i arròs que no falti!! Tot estava boníssim, i en un entorn idílic!

I ja amb la panxa plena, tornem a arrencar motors, i posem rumb a la Big Lagoon. Aquesta és una gran llacuna que connecta amb mar obert per un pas estret, i que després s'estén entre les roques. La barqueta ens deixa a l'entrada de la Big Lagoon, en el punt on connecta amb el mar, i d'es d'aquí nedem una mica. En el pas entre les roques hi ha poca profunditat, i podem anar caminant. Les aigües són completament transparents i blaves!! El lloc és realment preciós, llàstima altre cop que hi hagi tantes barques i tanta gent!

Intentem fer una mica d'snorkel, però aquí no hi ha ni un peix, i l'aigua està ben tèrbola. Així que fem un "xapuzón", nedem una mica per fer passar la calor, i tornem cap a la barqueta. Aquesta és la visita que ens ha agradat més de tot el dia!

I d'aquí a la Small Lagoon. Com la seva germana gran, aquesta és una llacuna més petita entre les roques. En aquest cas per arribar-hi recomanen llogar un kayak, ja que s'ha de nedar un tros, però nosaltres no tenim ganes de pagar de més pel kayak, i decidim anar-hi nedant.

El guia de la nostre barca ens avisa però que aquí hi ha un tipus de peixos que ataques els peus i mosseguen. Nosaltres amb la nostre "xuleria", no en fem cas, pensem que no n'hi deu haver per tant, i cap a l'aigua falta gent. Comencem a nedar cap a la entrada de la Small Lagoon, quan... ostres, sembla que algo m'ha tocat la cama!!... però continuem nedant... ara algo m'ha mossegat!! i no pas fluix!!! I aquí descobrim que el nostre guia tenia raó, i que existeixen peixos que mosseguen, i ara estan mossegant els nostres peus!

Això no mola, així que decidim donar mitja volta i tornar cap a la barca. Segur que la Small Lagoon deu ser molt maca, però el paissatge aquí també és molt maco!

I quan els dels kayaks tornen a la barca, posem rumb a la última parada del Tour A, la 7 Commando Beach, una platja idílica de sorra blanca i palmeres, tranquileta, però altre cop massa gent! Ens deixen una estoneta per estar a la platja, banyar-nos, arrebossar-nos a la sorra i fer quatre fotos.

I d'aquí ja anem de tornada cap a El Nido, on la barca ens deixa a la platja just davant el nostre hotel. Ha estat una jornada molt xula, les illetes, llacunes i platges de la Badia de Bacuit són espectaculars, i els paissatges preciosos. No ens ha acabat d'agradar però la massificació de barques i gent que hi havia a tot arreu. Totes les barques fan la mateixa ruta, per tant sempre hi ha moltíssima gent i fa que es perdi molt l'encant d'un lloc tan bonic.

Ara toca una bona dutxa per relaxar-nos i reposar forces per anar a sopar. Però abans, com cada tarda a Filipines, no pot faltar una posta de sol i una cervesa fresqueta. Com trobarem a faltar aquests moments i paissatges quan tornem a casa!

Avui decidim anar a donar una volta i sopar a El Nido, que encara no hi hem anat des que som aquí. Parem un tricicle a la carretera que passa per davant l'hotel, i en 5 minuts sóm ja al centre de El Nido. Avui arribem ja de nit, així que tampoc tenim massa temps per veure gran cosa. Passegem pels carrers mirant algunes botiguetes que encara estan obertes, fins que ens topem de morros amb una pizzeria que està molt recomenada a la guia i que uns amics, que havien estat aquí, també ens havien recomanat.

És la pizzeria Altrove. Es beu que sempre hi ha moltíssima gent fent cua per trobar una taula, però ara mateix només hi ha dos parelles esperant, així que decidim posar-nos a la cua i avui sopar una bona pizza! (tot i que només són les 7 de la tarda!!) No ens fan esperar gaire per poder entrar. A la part de baix hi ha el forn de llenya i a dalt un local molt xulu tot de fusta, amb tauletes i bancs.

Tot i que les pizzes no van gaire ràpid, són boníssimes, i ens donem el gust d'esperar-les amb una copeta de vi (no massa bo tot s'ha de dir)! Aquestes pizzes són molt millors que moltes que mangem a casa nostre, fetes al forn de llenya, i una massa boníssima! Ha sigut un gran encert, i realment val la pena esperar.

I amb això acabem un gran dia a El Nido, ens ha encantat el tour tot i haver-hi massa gent, els paissatges preciosos i una aigua blavíssima. I acabem la jornada amb una bona pizza com feia temps que o menjàvem!