dimecres, 18 de maig del 2016

Dia 12: Manila i tornada a casa

Avui ens llevem sense gaires ganes. Avui hem de deixar El Nido, i tornar cap a Manila per agafar el vol direcció cap a casa. Això s'acaba! El nostre vol cap a Barcelona no surt fins les 11 del vespre, i la nostre intenció era passar el matí a El Nido, i agafar el vol a Manila a primera hora de la tarda. Però quan vam preguntar a l'agència per agafar el vol, ens van dir que estaven tots plens i només hi havia places lliures al vol de les 8 del matí... Quina mala sort! Però no hi havia més opcions...

Ens llevem a les 6:30 del matí, per tenir temps d'esmorzar, recollir les coses, i arribar en tricicle fins a l'aeroport. A aquesta hora a l'hotel encara no es serveixen esmorzars, però parlant amb en Ramón ens fa el favor, i li demana al cuiner si a aquella hora ens pot preparar alguna coseta. La veritat és que en aquest hotel ens han cuidat molt bé! Totalment recomanable!

Al voltant de les 7:30 ja som al petit aeroport de El Nido. Aquí no cal anar-hi amb gaire antel·lació, ja que és només una barraca al mig de la selva, o sigui que no hi ha gaires controls per passar.

Quan arribem, un guàrdia de seguretat ens fa obrir la maleta i ens la revisa de forma manual, i després en el "mostrador de facturació" (per dir-ho d'alguna manera), ens donen una targeta de fusta amb el número de seient, que hem de tornar quan pugem a l'avió (molt curiós tot plegat).

El vol que ve de Manila va amb retràs, així que ens toca esperar una estona. Al cap d'una mitja hora, ja veiem moviment del personal de l'aeroport, i veiem aparèixer el petit avió d'hèlixs per sobre del mar.

El vol de El Nido a Manila passa ràpid i tranquil, com el d'anada. En una mica menys de dues hores ens plantem a la capital de les Filipines. Són cap a les 11 de matí, i el nostre vol no surt fins les 11 del vespre, tenim gairebé 12 hores per endavant! I ara què carai farem?

Manila ens han dit que no té massa res interessant per veure, i no és gaire segur, així que, seguint els consells del taxista, i que ja haviem sentit abans, anem a passar el dia al Mall of Asia, el que diuen que és el centre comercial més gran d'Asia.

Tardem una mitja hora en taxi a arribar al Centre. Tenen una consigna gratuita per deixar les maletes, que ens anirà fantàstic per deixar les nostres enormes motxilles! Aquest centre comercial realment és enorme!! Té diversos edificis connectats per pasarel·les, amb botigues de totes les marques, bars, restaurants, cines, imax... de tot i més!

Passem el matí recorrent botigues, parem a esmorzar en un Starbucks, mirem més botigues... tot és tan modern que sembla que haguem canviat de país! Moltes de les botigues són de marques, i a preus que fins i tot per nosaltres ens semblen bastant cars, així que aquest és un lloc exclusiu per a gent de diners, no tothom pot accedir-hi. Se'ns fa extrany veure tota la decoració de nadal, i nosaltres passejar-nos amb xancletes i tirants!

Anem a dinar a un dels molts restaurants, un japonès, i menjem un sushi boníssim! La tarda però no ens passa tan bé! Estem molt cansats ja de voltar, i ja ho hem recorregut tot dues vegades! Tampoc comprem res perquè els preus són molt cars! Ens asseiem ens uns bancs a llegir una estona, entrem en una botiga d'electrònica on hi ha un kareoke i uns quants filipins donant-ho tot, entrem en una botiga de llibres a mirar guies de viatge i començar a fer nous plans...  i moooolt a poc a poc, l'estona va passant. Quin dia tan llarg!! Cap a les 7 de la tarda anem a menjar una pizza, i d'aquí a recollir les maletes i cap a l'aeroport.

I a partir d'aquí, el de sempre, passar controls, facturar maletes, més controls, esperar una bona estona davant la porta d'embarcament... i finalment, posar rumb cap a casa, amb 18 hores d'avió per endavant!

Aquesta ha estat la tornada a casa més dura que hem fet mai! Arribem a casa destrossats, però molt contents del viatge que hem fet, tot el que hem vist i disfrutat, i del país tan bonic que hem conegut!

Esperem tornar-nos a veure Filipines!

Marta i Jordi, ja des de casa, amb el cor a Filipines!