diumenge, 22 d’abril del 2018

Dia 0: Arribada a Sri Lanka i lloguer del nostre tuk tuk

I ha arribat el dia, una nova aventura a punt de començar. Nervis a flor de pell en el trajecte de casa a l'aeroport, a veure què ens espera per a les pròximes 3 setmanes del nostre TUK TUK TOUR 2017, viatge a Sri Lanka i Maldives!!

Aquest viatge ens portarà l'experiència única de recórrer Sri Lanka amb el nostre pròpi tuk tuk durant 2 setmanes, donant la volta completa a la que anomenen la "Llàgrima d'Àsia", i finalment acabar amb uns dies d'absolut relax a un dels llocs més paradisíacs del planeta; Maldives!

Però comencem pel principi: Aeroport de Barcelona. Aquest agost de 2017 està siguent mogudet a l'aeroport del Prat, degut a la vaga en els controls de seguretat que està fent cues interminablament llargues, i gent que està perdent els seus avions.

Per això nosaltres anem amb mooooolta antel·lació a l'aeroport, per si les mosques. Abans que obrin els mostradors de facturació ja estem fent cua, per ser dels primers a deixar les maletes i poder passar els controls. I tenim sort, perquè no hem de fer massa cua que ja sóm dins, i ara a esperar que surti el nostre avió direcció Doha, que surt puntualment a les 19:40h d'un 13 d'agost de 2017. Com sempre, un plaer volar amb Emirates.

A Doha fem una escala de 3 hores, i tornem-hi amb el següent avió, que ens deixarà a les 16:10h de la tarda, hora local, a la capital de Sri Lanka, a l'aeroport de Colombo. Ara sí, comencen les vacances!!!

El primer que fem dins l'aeroport mateix, és comprar una targeta de prepagament per un dels mòbils, ja que al llogar el nostre pròpi tuk tuk, necessitarem poder tenir accés a internet i trucades, per una banda per si tenim qualsevol accident o contratemps, que poguem trucar a l'agència, i en segon lloc per a poder utilitzar el navegador i utilitzar els mapes on-line per orientar-nos. El preu que nosaltres vam pagar per 1 mes de trucades i internet gràtis, va ser de 8$, i segur que comparant una mica entre diferents companyies, encara es pot trobar un preu millor.

Nosaltres ens vam descarregar l'aplicació maps.me, que té l'opció també de navegar off-line. T'has de descarregar els mapes de la part del món on vulguis anar, i funciona a la perfecció, almenys a Sri Lanka. Tenir una aplicació amb navegació és absolutament imprescindible si llogues un tuk tuk, perquè a banda de les carreteres principals, és fàcil perdre's pels camins secundàris, i molt difícil trobar els hotels o altres punts d'interès.

Però ara tornem a l'aeroport de Colombo on ens haviem quedat. Recollim maletes, i sortim al carrer, esperant que algú de l'agència de lloguer del tuk tuk ens estigués esperant, tal com haviem quedat que farien, però allà no hi ha ningú amb cap cartellet amb els nostre nom, ni ningú que fagi cara de buscar dos guiris despistats.

Així que truquem al telèfon de contacte que ens havien donat, però tardem una bona estona a entendre'ns amb el conductor del tuk tuk, entre en nostre anglès macarronic i el seu que encara ho era més.

Al final entenem que el que vol és que sortim fora del recinte de l'aeroport, perquè per accedir a dins amb el tuk tuk s'ha de pagar, i ell diu que ens esperarà fora. Així que motxilles a l'esquena, i a caminar una mica fins a sortir del recinte i anar a parar a la carretera, on veiem allà en una vora un tuk tuk que ens esperava. Primer repte aconseguit, ara direcció Negombo a recollir el nostre pròpi tuk tuk per poder començar demà l'aventura!!

L'agència on nosaltres finalment vam decidir llogar el tuk tuk, després de molt mirar i comparar entre agències, és Standley Tours. Després de l'experiència creiem que totes més o menys deuen ser similars, en quan a condicions, així que el preu va ser el factor decisiu. Podeu trobar més informació de les agència que vam consultar i coses a tenir en compte a l'article que hem escrit de Com llogar un tuk tuk a Sri Lanka.

Arribem a l'agència de Standley Tours quan ja és fosc. El propietari no hi és, i ens atén el seu germà, que va ben perdut. Jo li explico amb el que haviem quedat, i li ensenyo els e-mails per confirmar que el que li dic és correcte. Firmem el contracte, paguem tot per avançat més la fiança (assegureu-vos que en algun lloc del contracte us escriguin els diners que heu deixat, per si les mosques) i ens ensenyen el que serà el nostre tuk tuk durant 2 setmanes! I aquí és quan coneixem en Tuky!

Sincerament crec que no és que tinguin una flota de tuk tuks per llogar, sinó que deuen tenir tractes amb alguns amigotes, i per un bon preu, els i lloguen el tuk tuk que després et lloguen a tu, i així deu ser a la majoria d'agències. Nosaltres no vam tenir cap problema i el tuk tuk anava perfecte, així que és igual de qui sigui.

A aquelles hores de la nit, el paio es posa a fer-li unes classes express de tuk tuk a en Jordi, que entre el cansament, que és fosc, i que no és tan fàcil com sembla, en aquell moment no li acaba d'agafar gaire el "truquillo". Però bé, l'hotel que hem reservat per aquesta primera nit està a tant sols uns 200 metres de l'agència, així que anem cap allà, aparquem el tuk tuk, i demà amb llum de dia ja tornarem a fer pràctiques, que segur que serà més fàcil!

L'hotel que tenim per aquesta nit és el Fun Whales Rest House, molt ben valorat, i per a nosaltres ben situat, ja que queda molt proper a l'agència on hem llogat el tuk tuk. El propietari és un encant d'home, molt agradable, estem una estona xerrant amb ell, s'interessa per saber d'on venim, quants dies estarem per Sri Lanka, què visitarem... li fa molta gràcia que hagim llogat un tuk tuk, i s'ofereix a fer-nos unes classes demà al matí, que ens aniran perfectes!.

Deixem les motxilles, una dutxa ràpida que s'agraeix molt després de tantes hores d'avió, i sortim pitant a buscar un lloc per sopar, ja que es comença a fer tard i no sabem si trobarem res obert. Just al costat de l'hotel, veiem un xiringuito familiar, que encara està obert, amb menjar tradicional i que fa molt bona pinta, el Ruwini Restaurant, així que ni ens ho pensem! Cul a la cadira, i a veure què tenen per omplir la panxa.

Uns noodels i un Nasi Goreng, que estàven boníssims (o teníem molta gana, que també pot ser!), van ser una molt bona entrada a les nostres vacances!

I ara sí, la jornada no donava per a gaire més, cap al llit, que demà comença realment aquest tuk tuk Tour per Sri Lanka durant 2 setmanes! I després Maldives, no ho oblidem!!